7/22(火)|名古屋大学インターナショナルデー July 22|NU INTERNATIONAL DAY
留学室よりイベントの案内が届きましたよ。
Here is some information about the coming NU International Day event from the Study Abroad Office.
----------------------
こんにちは、海外留学室です。
名古屋大学(大学の世界展開力強化事業「微分型成長を重視した分野横断型日米協創人材育成」運営委員会)主催、インターナショナルデーを開催します!
海外留学室イベントは交換留学から帰国したばかりの学生による留学体験談です。貴重なアイスランド大学での交換留学について聞くことができます!
他にも名古屋米国領事館からアンナ・ワン首席領事の特別公演なども開催します。
開催日・場所
- 日時: 2025年7月22日(火)
-
場所: 名古屋大学 ESホール(ES総合館1階)
イベントへの参加は事前登録が必要です。添付内のQRコードまたは以下URLから7月18日(金)正午までにご登録ください。
<おすすめイベント>
-
12:20〜アイスランド大学への留学体験談(海外留学室イベント)
-
- 名古屋大学の留学制度についての説明と、アイスランド大学に留学した理学部生による体験談をお聞きいただけます。
-
13:30〜名古屋米国領事館アンナ・ ワン首席領事の特別講演
-
-
名古屋米国領事館のアンナ・ワン首席領事による「架け橋を築く〜グローバル社会におけるユニークなキャリアパス〜」というテーマの特別講演を開催します。
-
皆様のご参加を心よりお待ちしております。
Hello, this is NU Study Abroad Office.
We will be holding an International Day hosted by Nagoya University (Inter-University Exchange Project "Japan-US Interdisciplinary Program Emphasizing Students' Academic Growth" Steering Committee).
Our event will feature the experiences of a student who has just returned from exchange program. You will hear about her exchange experience at the University of Iceland!
There will also be a special lecture by Anna Wang, Principal Officer of the U.S. Consulate General in Nagoya.
Date and Location:
Date:Tuesday, July 22, 2025
Location: Nagoya University ES Hall, 1st floor of the ES Building
Pre-registration is required to participate in the event. Please register by noon on Friday, July 18 using the QR code in the attached document or the URL below.
<Recommended Events>
12:20~ Experience of studying abroad at the University of Iceland (NU Study Abroad Office Event)
You will hear an overview of Nagoya University's study abroad program, followed by a talk from a science student who studied abroad at the University of Iceland.
13:30~ Special lecture by Anna Wang, Principal Officer of the U.S. Consulate in Nagoya
Anna Wang, Principal Officer of the U.S. Consulate General in Nagoya, will give a special lecture titled "Building Bridges: A Unique Career Path in a Global Society."
We look forward to your participation.


(JH)